skånskan har rätt många bilder..
Sydsvenskan har videofilm
svt.se har nyhetinslag
Citat:
Ursprungligen postat av Krastavac
http://www.expressen.se/Nyheter/1.15...tranter-i-lund
Artikeln från Expressen måste ju vara den sämsta hittils. 500 demonstranter enligt rubriken, 600 enligt ingressen, 800 enligt bildtexten. De skriver också om stenkastning, trots att ingen annan tidning rapporterat om det elller nån aktivist skrivit om det på motkraft. De fortsätter sen att skriva att det var fredligt. Hur kan det vara det om det enligt de själva kastats sten? Dessutom felstavningar. Pinsamt Expressen...
|
jag länkade till det jag hittade och redan då hittade jag massa roliga saker som gula block och stenkastning..
Citat:
Ursprungligen postat av Smultron
Sydsvenskan har en hel drös med bilder, stämmer det att snuten har använt tårgas som nån tidning skrev lr menar dem pepparspray?
Tidningen har ju inte haft full koll, i nån av de nyss länkade skrev dem om ngt gult-block wtf?
Det kan ju inte ses annat än en seger för icke vålds-konceptet, och man blir föga förvånad över snutens agerande och medias "objektiva" bild.
Edit: "18.50: Demonstranterna ska enligt uppgifter dra sig tillbaka på Smålands nation för att fundera." hehehe
|
trodligtvis pepparsprej, jag vet inte om man kan se det som hänt hittils som en seger? (men vi kan kanke vänta lite med totalt utvärdering tills efter)
men drar lite snabba saker, jag hoppas att angemanger verkligen låg i att få nått av husen (inte att visa vem som använder våld i samhället), istället blir man stoppad, slagen och tvingas backa, dom få som kommit in i hus är omhändelsetagna..
men verkar varit bra stämning och kämpa glöd och en massa andra positiva saker under dagen, sen så är inte kvällen/natten/helgen slut än heller..den som lever får se..